Temat dnia: Dbamy o higienę.
Dzień dobry! Witam wszystkich serdecznie!
Na dobry początek dnia gimnastyka. Wykonaj ulubione ćwiczenia lub skorzystaj z tej propozycji:
„Zaczarowany woreczek” – zabawa dydaktyczna. W „zaczarowanym woreczku” (nieprzezroczystym) chowamy przybory toaletowe: ręcznik, płyn do kąpieli, mydło w płynie, mydło w kostce, żel antybakteryjny, szczoteczkę i pastę do zębów, patyczki do czyszczenia uszu, szczoteczkę do paznokci. Zadaniem dziecka jest rozpoznanie ich za pomocą dotyku oraz podanie ich nazw. Gdy wszystkie przedmioty zostaną rozpoznane, dziecko ustawia je na półce, omawia sposób ich użytkowania. Obok niektórych przedmiotów zachęcam by umieścić wyrazy do czytania globalnego: mydło, płyn, pasta
„Kubeczki i szczoteczki” – zabawa dydaktyczna.
Ułóżcie na stoliku 6 kubeczków i 5 szczoteczek (mogą być wycięte z papieru, w różnych kolorach, wymieszane). Dziecko kompletuje przybory, ustawia w rzędzie, przelicza. Dochodzi do wniosku, że brakuje 1 szczoteczki. Należy dodać szóstą szczoteczkę. Dziecko przelicza od lewej do prawej i odwrotnie (jeden, dwa…), a następnie liczy za pomocą liczebników porządkowych (pierwszy, drugi…).
Wprowadzenie cyfry 6

Krótka rymowanka o cyfrze 6
„Kreślimy cyfrę 6” – ćwiczenia grafomotoryczne.
Potrzebne będą: taca wysypana cienką warstwą mąki,
Dziecko wyciąga przed siebie prawą (leworęczne lewą) rękę, pisze w powietrzu dłonią cyfrę 6 – ważne, by ruch był obszerny. Można pomóc dziecku, mówiąc i pisząc jednocześnie: ogonek, wisienka. Następnie dzieci kreślą palcem w powietrzu, a potem nosem na otwartej dłoni. Dziecko siada przy stoliku i kreślą patyczkiem cyfrę 6 na tackach z mąką. Pamiętajcie o prawidłowym kierunku pisania cyfry 6.
Praca z KP2.48 – wprowadzenie cyfry 6, ćwiczenia w przeliczaniu, rozwijanie logicznego myślenia.
Praca z L39 – wprowadzenie cyfry 6, dorysowywanie i przeliczanie w zakresie 6, pisanie w kratownicy
„Czyste ręce” – zajęcia praktyczne z wykorzystaniem wiersza.
Czyste ręce Iwona Salach
Pytania:
O czym był wiersz?
Kiedy powinniśmy myć ręce?
Co jest nam potrzebne do mycia rąk?
W jaki sposób należy myć ręce?
Dziecko wymienia etapy mycia rąk, a następnie idzie do łazienki i myje ręce.
Należy przypomnieć o odpowiednim dozowaniu wody oraz jej oszczędzaniu.
„Pachące mydełka” – działanie dzieci
Potrzebne będą: tarka, silikonowa foremka( z takiej łatwiej wyciągnąć mydełko, ale może też być plastikowy nieduży kubek lub inne naczynie), mydło w kostce, brokat, suszone płatki kwiatów, skórka pomarańczowa, suszona lawenda, płatki owsiane ( to co dostępne w domu)
Proponuję dzisiaj wykonać własne mydełko.
Dziecko siada przy stoliku, na którym zgromadzone są różne drobne elementy: brokat, skórka pomarańczowa, suszone płatki kwiatów, olejki eteryczne oraz barwniki.
Dzieci wkładają niewielką ilość ozdób do foremki,
Mydło w kostce należy zetrzeć na tarce na drobne wiórki ( może to zrobić dziecko, jednak należy zachować przy tym szczególną ostrożność by się nie skaleczyć).
Potarte mydło włóż również do foremki.
Przygotowane składniki należy zalać niewielką ilością bardzo ciepłej wody ( niezbędna tu będzie pomoc dorosłego). Wody powinno być tyle by przykryć wszystkie składniki.
Należy odczekać około 2 godzin i mydełko gotowe!
Można użyć również gotowej mieszanki glicerynowej do wyrobu mydła, wtedy proces stygnięcia mydła jest znacznie krótszy.
Życzę powodzenia i czekam na efekty Waszych prac 🙂
Pozdrawiam Pani Radosia