W roku szkolnym 2021/2022 nie próżnowaliśmy, bo udało nam się zrealizować na zajęciach języka angielskiego aż dwa projekty.
- Angielskie Bajanie – Klasyka Baśni Multisensorycznie
- Play with English, Play in English
Dzięki nim przede wszystkim dobrze się bawiliśmy, a że przy okazji też nauczyliśmy się nieco nowych rzeczy to już taki „skutek uboczny” 🙂 Zadania projektowe były realizowane we wszystkich grupach, ale na różne sposoby, dostosowane do umiejętności i możliwości dzieci.
Tak bawiliśmy się na angielskim przy realizacji projektu „Angielski Bajanie – Klasyka Baśni Multisensorycznie.






Wizard of Oz – w ramach realizacji tej baśni skupiliśmy się głównie na kształtach i kolorach oraz na nazwach zjawisk pogodowych, były pogodowe butelki sensoryczne, starszaki bawiły się z rymowanką.
Little Red Ridding Hood – na zajęciach związanych z tą baśnią dzieci poznały zwierzęta leśne oraz niektóre zdrowe i niezdrowe produkty żywnościowe, staraliśmy się wszystkie nowe słowa pokazywać jakiś ruchem, bardzo to ułatwiało dzieciom zapamiętywanie, ponieważ nam się to sprawdziło, później ten sposób był wykorzystywany jak najczęściej gdzie tylko to było możliwe, podczas przyswajania nowych słów i zwrotów.
Three Little Pigs – ta baśń to była okazja do przyswojenia nazw zwierzątek wiejskich,
Cinderella – skupiłam się na ubraniach i pogodzie, było pudełko sensoryczne, popiół z kominka imitowała bibuła a tam na nakrętkach poprzyczepiane były różne części garderoby,
Snow Queen – pory roku, bałwan, zwierzęta polarne, kształty, karmiliśmy pingwina rybkami powtarzając kolory (w młodszych grupach) lub kształty (w starszych grupach).
Hanzel and Gretchen – tutaj były słodycze i pizza. Robiliśmy pizzę i utrwalaliśmy ruchowo rozumienie pytania „Do you like” oraz odpowiedzi na te pytanie.
Goldilocks – utrwalaliśmy nazwy członków rodziny, były posiłki, przeciwieństwa (do przeciwieństw ułożyłam piosenkę którą śpiewaliśmy do melodii „Open shut them” dzieci szybko załapały) karmiliśmy te rodzinkowe misie, z tej bajki mam wyjątkowo mało zdjęć mimo że planowałam nagrać filmik jak śpiewamy piosenkę…
I certyfikat za realizację projektu


A tutaj filmik z prezentacją realizacji kolejnych zadań projektu „Play in English, Play with English”
