Logo Przedszkola nr 2 w Świerklanach Przedszkole nr 2 w Świerklanach
  • Przedszkole
    O nas Aktualności Kadra pedagogiczna Zajęcia dodatkowe Grupy Angielski Specjaliści
  • Dla rodziców
  • Projekty
  • Rok szkolny
  • Kontakt






Projekt e-twinning

09 marca 2022

Partnerzy projektu

  1. Istanbul Anadolou Adalet Sarayi Anaokulu, Turcja
  2. Okçu Şehit Mehmet Kefeli İlkokulu / Konya – Çumra, Turcja
  3. Şehit Mesut Yağan Anaokulu-Karesi/Balıkesir, Turcja
  4. Ömer kurşun Anaokulu, Turcja
  5. Anne-Frank-Schule, Fellbach, Niemcy
  6. Przedszkole Miejskie im. Marii Kownackiej w Legionowie, Polska
  7. Przedszkole nr 2 w Świerklanach, Polska

O projekcie:

Projekt rozwija ideę w myśl której najlepsze i najtrwalsze efekty uczenia się można osiągnąć poprzez działanie w prawdziwym życiu (innymi słowy także w naturze). Z tego powodu dzieci będą gromadzić materiał przyrodniczy do prowadzenia aktywności w różnych dziedzinach, takich jak sztuka, muzyka i nauki przyrodnicze. Celem jest aktywizowanie, osiąganie bardziej trwałych rezultatów uczenia się poprzez działanie. Osiągnięcie większej pewności siebie poprzez stworzenie możliwości dostrzegania związków przyczynowo-skutkowych, rozwiązywanie problemów, dostrzeżenia i pokochania natury jako narzędzia do nauki, a także rozwinięcie świadomości proekologicznej.

Cele:

1-Zdobywanie trwałej wiedzy poprzez działanie i życie w otoczeniu natury

2-Aktywizowanie uczniów oraz włączenie ich w proces uczenia się

3-Budowanie pewności siebie poprzez rozwijanie myślenia analitycznego, umiejętności obserwowania zależności przyczynowo-skutkowych oraz zdolności rozwiązywania problemów

4-Rozwijanie świadomości o naturze oraz postaw proekologicznych

5-rozwijanie umiejętności wyrażania siebie oraz komunikatywności poprzez umożliwienie wyrażania siebie poprzez kreatywne działanie

6-Rozwijanie umiejętności działania w zespole

7-Przyczynienie się do postępu we wszystkich obszarach rozwoju dziecka

Tok pracy:

Projekt rozpoczyna się w marcu a kończy w kwietniu. Praca nad projektem polega na realizacji aktywności plastycznych realizowanych w marcu oraz aktywności naukowo-przyrodniczych i muzycznych w kwietniu. Ewaluacja i zakończenie projektu zaplanowane jest pod koniec kwietnia.

Marzec:

1- Poznanie partnerów projektu

2- Stworzenie zadań projektowych

3- Promocja projektu oraz poinformowanie o nim

4- Wybór plakatu i logo

5- Ankieta przed rozpoczęciem projektu

6- Obserwacje i doświadczanie natury podczas gromadzenia materiału przyrodniczego

7- Rozmowy na temat obserwacji oraz zapoznanie się z zebranym materiałem

8- Stworzenie prac plastycznych (mandala, samodzielna praca twórcza, wypełnianie szablonów materiałem przyrodniczym)

Kwiecień

1- Aktywności przyrodniczo-naukowe (orientacja w terenie, doświadczenia z napięciem powierzchniowym wody, kodowanie) z wykorzystaniem zebranego materiału

2- Aktywności muzyczne (tworzenie instrumentów, zabawy z rytmem )

3- Przygotowanie końcowego rezultatu projektu

4- Ankieta na zakończenie projektu

5- Zebranie opinii rodziców na temat projektu

6- Zakończenie projektu

Spodziewane rezultaty

Dziecko

1-Ma wysoki poziom ciekawości oraz rozwiniętą umiejętnością odkrywania i doświadczania.

2-Ma świadomość proekologiczną i środowiskową

3-Wie jak wyrazić siebie w sposób kreatywny

4-Poprzez obcowanie w naturze lepiej potrafi dostosować się do życia w środowisku

5-Jest pewne siebie, potrafi myśleć analitycznie, odnajdywać związki przyczynowo-skutkowe i rozwiązywać pojawiające się problemy

6-Jest otwarte na komunikację i współpracę z różnymi kulturami

7-Rozumie wagę edukacji osadzonej w naturze

RODO - Dane osobowe
Polityka Cookies
Facebook

Biuletyn Informacji Publicznej

© 2020-2023