Temat: Piramida zdrowia.
Cele:
poznanie zasad zdrowego i racjonalnego odżywiania się, zapoznanie z wyglądem i przeznaczeniem
piramidy zdrowia; rozumienie prozdrowotnych korzyści ze spożywania owocow i warzyw,
zwiększenia aktywności ruchowej oraz ograniczenia cukrow, zachęcenie do spożywania warzyw; rozwijanie
samodzielności podczas komponowania zdrowej kanapki, umiejętności posługiwania się sztućcami
Zaczynamy od porannej gimnastyki.
Dziecko porusza się po sali w rytm muzyki. Muzykę zatrzymujemy i dziecko wykonuje ćwiczenia: 8 podskoków, 4 obroty, 4 pajacyki, 6 przysiadów itp. Rodzaj ćwiczeń i liczbę powtórzeń może ustalić dziecko.
„Piramida zdrowia” – oglądanie prezentacji
Należy zwrócić uwagę, że najwięcej miejsca jest na dole, jest to fundament, czyli coś bardzo ważnego. Dom, który jest zbudowany na mocnych fundamentach nie zawali się.
W tym przypadku fundamentem jest aktywność fizyczna (sport, ruch) Najmniej produktów zmieści się na najwyższej półce – oznacza, że ludzie powinni ich jeść tych produktów jak najmniej.
https://www.youtube.com/watch?v=ltr6xhuHvO4
„Woda, sok czy…?” – rozmowa na temat spożywania wody
Zachęcam do przygotowania kilku kubków z płynami: wodą, sokami jabłkowym, marchewkowym, pomidorowym, wodą z cytryną, herbatą, napojem owocowym i napojem gazowanym (to co dostępne w domu)
Dziecko próbuje, określa, co to za produkt, jaki ma smak.
Z pewnością dziecko zauważy, że najsłodsze są napoje owocowe i gazowany.
Czy wiecie dlaczego są słodkie? Czy cukier jest zdrowy?

Zdjęcie pochodzi ze strony: https://akademiapilki.pl/kacik-zdrowia-2-ile-cukru-jest-w-napojach-marchewkowych-infografika/
Dla lepszej ilustracji można pokazać dziecku ile to 6 łyżeczek cukru.
„Robimy sok” – działanie dzieci.
Dziecko z pomocą osoby dorosłej przygotowuje sok.
Przekrajają na pół pomarańczę i/lub grapefruit i wyciskają z nich sok ręcznie lub za pomocą wyciskarki.
Soki świeżo wyciskane są zdrowe, bo nie zawierają dodatku cukru, mają za to dużo witamin.
Praca z L40 – dorysowywanie brakujących owoców, przeliczanie.
Wysłuchaj teraz wiersza „Robimy kanapki” – zabawa z pokazywaniem do wiersza.
„Kanapka„
Krzysztof Sąsiadek
Proponuję wykorzystać wierszyk do wykonania masażyków na dłoni lub plecach drugiej osoby 🙂
„Podwieczorek” – zajęcia kulinarne.
Potrzebne będą: produkty do wykonania kanapek: rożne rodzaje pieczywa, masło, wędlinę, sery, warzywa, kiełki itp.
Dziecko najpierw podaje nazwy produktów, określa, których powinniśmy jeść dużo i dlaczego, następnie komponują kanapki.
Należy zwrócić uwagę na higienę pracy (fartuszki, chusteczki) oraz na zachowanie bezpieczeństwa
podczas posługiwania się sztućcami. Po uprzątnięciu stanowiska dziecko siada przy stoliku, i zjada własnoręcznie przygotowane kanapki.
Smacznego!
Życzę smacznych wrażeń 😉
Miłego dnia!
Pozdrawiam
Pani Radosia