Logo Przedszkola nr 2 w Świerklanach Przedszkole nr 2 w Świerklanach
  • Przedszkole
    O nas Aktualności Kadra pedagogiczna Zajęcia dodatkowe Grupy Angielski Specjaliści
  • Dla rodziców
  • Projekty
  • Rok szkolny
  • Kontakt






Piątek 28.01.2022r. – nauczanie zdalne

28 stycznia 2022

Temat: Piramida zdrowia.

Cele:

poznanie zasad zdrowego i racjonalnego odżywiania się, zapoznanie z wyglądem i przeznaczeniem

piramidy zdrowia; rozumienie prozdrowotnych korzyści ze spożywania owocow i warzyw,

zwiększenia aktywności ruchowej oraz ograniczenia cukrow, zachęcenie do spożywania warzyw; rozwijanie

samodzielności podczas komponowania zdrowej kanapki, umiejętności posługiwania się sztućcami

Zaczynamy od porannej gimnastyki.

Dziecko porusza się po sali w rytm muzyki. Muzykę zatrzymujemy i dziecko wykonuje ćwiczenia: 8 podskoków, 4 obroty, 4 pajacyki, 6 przysiadów itp. Rodzaj ćwiczeń i liczbę powtórzeń może ustalić dziecko.

„Piramida zdrowia” – oglądanie prezentacji

Należy zwrócić uwagę, że najwięcej miejsca jest na dole, jest to fundament, czyli coś bardzo ważnego. Dom, który jest zbudowany na mocnych fundamentach nie zawali się.

W tym przypadku fundamentem jest aktywność fizyczna (sport, ruch) Najmniej produktów zmieści się na najwyższej półce – oznacza, że ludzie powinni ich jeść tych produktów jak najmniej.

https://www.youtube.com/watch?v=ltr6xhuHvO4

„Woda, sok czy…?” – rozmowa na temat spożywania wody

Zachęcam do przygotowania kilku kubków z płynami: wodą, sokami jabłkowym, marchewkowym, pomidorowym, wodą z cytryną, herbatą, napojem owocowym i napojem gazowanym (to co dostępne w domu)

Dziecko próbuje, określa, co to za produkt, jaki ma smak.

Z pewnością dziecko zauważy, że najsłodsze są napoje owocowe i gazowany.

Czy wiecie dlaczego są słodkie? Czy cukier jest zdrowy?

Zdjęcie pochodzi ze strony: https://akademiapilki.pl/kacik-zdrowia-2-ile-cukru-jest-w-napojach-marchewkowych-infografika/

Dla lepszej ilustracji można pokazać dziecku ile to 6 łyżeczek cukru.

„Robimy sok” – działanie dzieci.

Dziecko z pomocą osoby dorosłej przygotowuje sok.

Przekrajają na pół pomarańczę i/lub grapefruit i wyciskają z nich sok ręcznie lub za pomocą wyciskarki.

Soki świeżo wyciskane są zdrowe, bo nie zawierają dodatku cukru, mają za to dużo witamin.

Praca z L40 – dorysowywanie brakujących owoców, przeliczanie.

Wysłuchaj teraz wiersza „Robimy kanapki” – zabawa z pokazywaniem do wiersza.

„Kanapka„

Krzysztof Sąsiadek

Proponuję wykorzystać wierszyk do wykonania masażyków na dłoni lub plecach drugiej osoby 🙂

„Podwieczorek” – zajęcia kulinarne.

Potrzebne będą: produkty do wykonania kanapek: rożne rodzaje pieczywa, masło, wędlinę, sery, warzywa, kiełki itp.

Dziecko najpierw podaje nazwy produktów, określa, których powinniśmy jeść dużo i dlaczego, następnie komponują kanapki.

Należy zwrócić uwagę na higienę pracy (fartuszki, chusteczki) oraz na zachowanie bezpieczeństwa

podczas posługiwania się sztućcami. Po uprzątnięciu stanowiska dziecko siada przy stoliku, i zjada własnoręcznie przygotowane kanapki.

Smacznego!

Życzę smacznych wrażeń 😉

Miłego dnia!

Pozdrawiam

Pani Radosia

RODO - Dane osobowe
Polityka Cookies
Facebook

Biuletyn Informacji Publicznej

© 2020-2023